אחרי החגים יתחדש הכל: מתי כדאי לקנות רכב חדש?

ענת פלדמן  יח אלול, תשפ  9/7/2020

ההחלטה על רכישת רכב חדש אינה עניין של מה בכך ומלווה בהתרגשות ובהתלבטויות רבות. אז אם אתם מתכננים רכישה של אחד ואינכם יודעים מהו הזמן המתאים ביותר לכך – המדריך הבא הוא בשבילכם
.......................

אחרי החגים יתחדש הכל: מתי כדאי לקנות רכב חדש?

צילום: shutterstock

נראה שאין דומה לתחושה שאופפת אותנו עם רכישתו של רכב חדש: קילוף הניילונים, ריחו המיוחד של הריפוד החדש והבוהק והיותו של הרכב נקי ומצוחצח המעיד כי טרם עבר מסע מפרך. בעוד שרכישת רכב אינה מתבצעת אחת לשבוע אלא רק אחת לכמה שנים, היא מלווה בהתרגשות רבה ובלא מעט חששות, אך האם אתם באמת יודעים מהו התזמון הנכון והמתאים ביותר להחליף את רכבכם הישן באחד חדש, מה כדאי לקחת בחשבון ובאיזה יום בשבוע מומלץ יותר להגיע לסוכנויות הרכב השונות ולבצע את הרכישה?

לפניכם מדריך מפורט במיחד שיתן לכם מענה לכלל השאלות הללו ויעשה לכם סדר בעניין.

מצבו של הרכב הישן

בין השאלות העיקריות שיהיה עליכם לשאול את עצמכם טרם ההחלטה היא מהו מצבו של הרכב הישן. אם מדובר באחד תקין ונוסע המגיע למוסך בטיפולים השנתיים בלבד – מצבכם טוב מהרגיל, ובמצב זה, ברשותכם זמן מספק כדי להחליט מה יהיה הדגם הבא אותו תרכשו ומתי.

במצב אחר בו החלו להופיע בעיות ספציפיות ברכבכם כדוגמת איבוד שמן או מים בכמויות גבוהות ואתם מוצאים את עצמכם מגיעים למוסך לעיתים קרובות יותר – זמנכם תם ועליכם לחשוב על רכישה אפשרית של אחד חדש.

במצב בו תפקודו של הרכב תקין, תוכלו לשקול את החלפתו באחד חדש בעסקה מתאימה כמו טרייד אין למשל, אך במידה ואין זה כך, פרט לטרייד אין שיהיה בעייתי במקרה זה, גם משך הזמן למכירתו עתיד להיות ארוך מהרגיל והמחיר אותו תקבלו בסופו של דבר – יהיה נמוך מזה שציפיתם לו. תוסיפו לכך גם את ההוצאות השונות על טיפולו במוסכים והמעבר לרכישת אחד חדש צפוי להיות קרוב יותר ממה שחשבתם.

להבין על איזה מחיר מדובר

אם החלטתם להקדים תרופה למכה ולבצע בכל זאת רכישה של אחד חדש, מומלץ שתתחילו עם ביצוע השוואת מחירים וסקר שוק מעמיק. בשלב זה אין כל צורך לצאת מהבית אלא רק לפתוח את המחשב, להוציא דף ועט – או אקסל למתקדמים, ולהתחיל לבדוק.

ראשית, בדקו את טווח המחירים בו תוכלו לעמוד. כיום קיים מגוון רחב של אפשרויות מימון מתאימות המציעות קבלת רכב עם תשלום של מקדמה מראש וכן הוצאות חודשיות לתקופה. לכן, עליכם לשאול את עצמכם מה גובה המקדמה שתוכלו לשלם ומה גובה התשלום החודשי שמתאים עבורכם. זכרו כי בנוסף לתשלום זה תצטרכו לקחת בחשבון גם הוצאות רכב נוספות כמו דלק, אגרות, טיפולים עתידיים במוסכים וגם ביטוח רכב. אל תוותרו על השוואת מחירי ביטוח לרכב שכן קיימים פערים ניכרים בין החברות השונות וגם בין דגמי הרכבים השונים. בעודכם מבצעים גם השוואת מחירים לביטוח מקיף בפרט, בנוסף לגובה הפרמיה בדקו גם את האותיות הקטנות – האם יהיה עליכם להוסיף אמצעי מיגון, כמה הם יעלו, האם הביטוח מכסה שירותי דרך וקבלת רכב חלופי והאם עבור רכב אחר, באותו טווח מחירים, מחירי הביטוח צפויים לרדת?

הגעה לסוכנות ובדיקת הדגמים

לאחר צמצום האפשרויות ושברשותכם רשימת הרכבים בטווח המחירים שמעניינים אתכם, הגיע הזמן לבחון זאת לעומק. בדקו מתי צפוי לצאת דגם חדש לרכב שבחרתם ומה הוא כולל. האם זה רלוונטי לזמן הקנייה, אתם שואלים? ובכן – בוודאי, שכן אם בעוד חודש צפוי לצאת דגם חדש – תרצו לדעת מהם השינויים. כמו כן פרמטר חשוב נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא קיומן של מערכות בטיחות מתקדמות, שכן יהיה עליכם להחליט ולבדוק באיזו מידה הן חשובות עבורכם והאם קיומן עתיד להוריד את מחירי הביטוח.

מצוידים בכל הידע שרכשתם אתם מוכנים לשלב הבא: להגיע פיזית ולבדוק את הרכבים. בשלב זה כדאי לבדוק מה נוח יותר עבורכם, איזה רכב יתאים לכם יותר לאחסון עגלות הילדים או המזוודות בקלות, אילו שירותים ותנאים נלווים לכל אחד מהרכבים ובאיזו מידה הרכב נוח לתפעול עבורכם לאחר בדיקה בנסיעת מבחן.

בחירת החודש הנכון

אם מצבו של רכבכם תקין וערכתם שיעורי בית, כל שנותר כעת הוא לבחור את הזמן הנכון לקבלת הצעה משתלמת ביותר. ישנם כאלו הממתינים לתחילת השנה כדי ששנת העלייה לכביש אשר תירשם ברישיונם תהיה אחת מאוחרת יותר – דבר שעשוי לסייע בהארכת משך הזמן העומד לרשותם למכירת הרכב.

פרמטר משמעותי באמת הוא חודש העלייה לכביש. כך למשל, יורדים כיום משמעותית מחיריהם של רכבי היד השנייה כך שהציפייה לקבל עבורם במעמד המכירה מחיר מחירון אינה גבוהה במיוחד. אם בכל זאת אתם שוקלים רכישה של אחד, יתכן וחודשי יוני ויולי הם המתאימים ביותר לרכישת זו – כך תוכלו לקבל רכב עם רישוי של תחילת השנה וגם במחירים נוחים במיוחד.

זאת ועוד, במידה וצפוי להגיע מודל חדש אשר אינו כולל שינויים משמעותיים לרכב והנכם מעוניינים בו, מומלץ שתחכו לתקופה שלקראת שינויו. לרוב, המודלים החדשים מגיעים ארצה בתחילת השנה ומכאן שחודשי ינואר ופברואר הם חודשי השיא במכירות. אם אתם מחפשים מבצעים טובים, מומלץ עבורכם להמתין לחודשי נובמבר או דצמבר בהם המוכרים כבר נרגשים להציג את הדגמים החדשים ולהפטר מעודפי המלאי של אלו הקודמים.

כמו כן, מומלץ לבדוק את מועדם של ימי המכירות בהם תוכלו לקבל הנחות משמעותיות, שדרוג האבזור ואף תנאי מימון טובים יותר.

בחירת היום והשעה הנכונים

בדומה לפרמטר בחירת החודש, השתדלו לבחור בימים ובשעות בהם תנועת הקונים דלילה, כך תוכלו לנהל את התהליך ללא קונים אחרים ברקע – מה שמסייע בקיום משא ומתן מוצלח. לצד זאת, הראו בדיקות שדווקא בימים ובשעות כדוגמת יום שני בשבוע בשעות אחר הצהריים, צפויים להעלות משמעותית את הסיכוי לקבלת הנחות משתלמות יותר. השתדלו לא להגיע בסמוך לזמן הסגירה שכן הדבר צפוי להלחיץ הן את המוכרים והן אתכם.

אם כן, רכישת רכב חדש משתלמת היא כזו הנעשית בתזמון הנכון. הימנעו מהגעה למצב בו רכבכם הישן אינו תקין ואתם מתקשים למכור אותו. השתדלו לבחור בימי מבצעים מיועדים – פרט למקרה בו אתם מעוניינים בדגם ספציפי מאוד שלו אתם מחכים זמן רב וברצונכם לרכשו. רכישה נעימה!